ورود به سیستم آموزشی
راهنمای استفاده از سیستم آموزشی
معرفی رشته ها
درباره اوز
  • ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز
    ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز
  • www.iauevaz.ac.ir
    www.iauevaz.ac.ir
  • ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز
    ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز
  • ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز
    ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوز

بسمه تعالی
تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران به اردیبهشت ماه 1361 هجری شمسی و سابقه تلاش برای تأسیس آن در اوز به سال 1369 بر می گردد. در سال 1369 با پیشگامی جناب آقای حاج محمد یوسف نظری برای اهدای مبلغی خیریه و مشخص شدن زمین و حتی تامین بخشی از مصالح، قرار شد ساختمان برای دانشگاه ساخته شود، اما محقق نشد؛ به دنبال تاسيس موفقيت آميز دانشگاه پيام نور مرکز اوز، در سال 1383 با رایزنی شوراي اسلامي وقت دوباره بحث تاسيس دانشگاه آزاد با تشکیل هیات امنا و بدون این که اقدامی شود به میان آمد، تا اينکه در اوايل 1385 با تعیین مسئول راه اندازی توسط جناب آقاي دکتر اسعد زاهدي ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان و حمایت مقام های محترم وقت بخش و شهر موضوع جدی تر دنبال شد.
تشکیل هیات امنای دانشگاه آزاد در اوز و حمایت چندین نفر از شخصیت های فرهنگ دوست در اوز و دبي از جمله انجمن علمی–فرهنگی دفتر دبی، اهدای زمین 16 هکتاری توسط جنای آقای عبداله نظری و صدور حکم مسئول راه اندازی در تیرماه 1386 با امضای جناب آقای دکتر عبداله جاسبی رئیس وقت دانشگاه آزاد و شروع فعالیت اداری دانشگاه و با همکاری کارمندان محترم نشریه در محل کتابخانه بانوی عصر اوز و سپس اجاره آموزشگاهی از آموزش و پرورش، فعالیت آموزشی با مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان از آبانماه 1386 آغاز و کارمندان اداری از 15/07/1386 نیز در محل جدید مستقر گردیدند.
نمایندگان هیأت امنا در دی ماه 1386 به دعوت جناب آقای شیخ عبدالقادر فقیهی، بانی محترم دانشگاه، به دبی عزیمت نمودند این نمایندگان با استقرار در بیمه جمهوری اسلامی و طی 15 روز فعالیت و شرکت در همایش با شکوه 270 نفره فرهنگ دوستان و در سالن باشگاه ایرانیان دبی، نیکوکاران محترم ضمن تایید اقدامات انجام شده و در دست اقدام، مساعدت های مالی خود را ابراز نمودند و متعاقباً هیأت امنای دانشگاه آزاد دفتر دبی به ریاست آقای عبدالقادر فقیهی شکل گرفت.
در فروردین ماه 1387 (12/1/1387) با حضور مقامات و مردم طی مراسمی با شکوه، کلنگ شروع عملیات عمرانی به زمین زده شد و از آبانماه 87 بنای مسجد خیریه جناب آقای عبدالرزاق صالحی و ساختمان آموزشی و اداری 5500 متر مربعی با مساعدت هیات امنای دانشگاه دفتر دبی و مشارکت نیکوکاران ارجمند آغاز گردید.
موضوع زمین برای دانشگاه بسیار مشکل ساز شد بطوری که حدود سه سال، روی آن انرژی صرف گرديد و در نهایت با صرف مبلغی معادل 150 میلیون تومان، دانشگاه دارای 123004 متر مربع زمين با سند ثبتی و رسمی دولتی شد.
در حال حاضر، دانشگاه آزاد اوز دارای امکانات با حدود 12.5 هکتار زمین، مسجد (در صورت کارهای تکمیلی و ترمیمی، تاسیساتی و تجهیزاتی) آماده بهره برداری، ساختمان آموزشی و اداری با اتمام طبقه سوم آن به اضافه ورودی های طبقات 1و 2 با مساحت حدود 3000 مترمربع صد در صد پایان یافته و بقیه با 60% پیشرفت فیزیکی، 308 نفر دانشجوی شاغل (90 درصد دانشجویان اهل بخش اوز)، 7 نفر کارمند، یک نفر هیأت علمی ثابت، 40 نفر هیأت علمی حق التدریس می باشد که همه هزینه های حق الزحمه بگیران اداری، آموزشی، رفاهی و پژوهشی از محل درآمد خود دانشگاه تامین و وصولی ها از دانشجویان به حساب دانشگاه آزاد اوز در بانک ملی شعبه مرکزی واریز و چک های صادره از آن محل و با امضای رییس و مدیر مالی خود دانشگاه پرداخت می شود.
وجوه دریافتی بابت شهریه از دانشجویان، جز موقع ثبت نام اولیه که خود دانشجو به حساب سازمان مرکزی در تهران واریز می کند، هیچ وجهی از حساب دانشگاه آزاد اوز به جایی انتقال داده نمی شود.
این دانشگاه تاکنون بالغ بر 194 نفر (148 نفر مرد و 46 نفر زن) فارغ التحصیل داشته است و در حال حاضر با پشتیبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، از رشته های کاردانی (مکانیک خودرو، معماری، ساختمان، ساختمان بتنی، حسابداری، صنایع اتومبیل، کامپیوتر- نرم افزار، نقشه کشی معماری) و کارشناسی ناپیوسته (مکانیک خودرو، معماری، عمران، حسابداری، کامپیوتر- نرم افزار) و کارشناسی علوم قضایی برخوردار می باشد. امید است امکان راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد نیز فراهم آید.
با تشکر از آموزش و پرورش محترم منطقه اوز که با در اختیار گذاشتن آموزشگاه شادروان محمد هادی خضری زمینه شروع به کار دانشگاه را موجب گردید به استحضار می رساند:
با دریافت مجوز انشعاب آب و خط های تلفن از اداره های محترم آبفا و مخابرات و برقراری جریان آب، تلفن و اینترنت فعالیت آموزشی به ساختمان اصلی و در تنب سمیدو- نظرآباد- جنب شهرک صنعتی انتقال داده شد.
به منظور تسریع در اتمام کل ساختمان و برای تحقق این امر و بهره مندی از نیات خیرخواهانه نیکوکاران، فازهای باقیمانده در طبقات اول و دوم تفکیک شده و برای هرکدام برآورد هزینه صورت گرفته است تا امکان سهیم گردیدن هر نیک اندیش برای طرح مورد نظر فراهم آید. هیات امنا امیدوار است بتواند با همت نیکوکاران، عملیات ساختمان را به ترتیب فازهای اعلامی ادامه دهد و کل ساختمان، را همراه با دیوار دور و محوطه به پایان برساند و بر افتخار دانشگاه بیافزاید تا در راستای نیت نیکوکاران برای کمک به پیشرفت و گسترش علم در منطقه، نیک نامی خیراندیشان را به نام خود یا وابستگان¬شان ماندگار سازد.
استمدادمان از خیراندیشان محترم برای ادامه پشتیبانی مالی جهت اتمام موارد زیر با اعتباری معادل دو میلیارد تومان می باشد.
طرح¬های تفکیک شده:
الف) برای راه اندازی دانشگاه در فاز یک
کولرهای گازی اسپپلیت 50 دستگاه با قیمت هر دستگاه در حدود دو میلیون و پانصد هزار تومان، به اضافه تجهیزات اداری (میز، صندلی، میز و صندلی جلسه، کمدهای بایگانی) معادل بیست میلیون تومان که جمعآ به یک صد و پنجاه میلیون تومان احتیاج است.
ب) فازهای بعدی که نیاز به انجام کارعمرانی دارد.
فاز2: نمای ساختمان به مقیاس 2500 متر مربع و اعتباری معادل پانصد میلیون تومان
فاز3-1: دیوارکشی به مقیاس 1700 متر، اعتباری معادل دویست میلیون تومان
فاز3-2: محوطه همراه با فضای سبز در محدوده مسجد و ساختمان، اعتبار مورد نیاز پنجاه میلیون تومان
فاز 4 ، 5 ،6 و 7: چهار بخش تفکیک شده طبقات اول و دوم هرکدام 500 متر مربع و اعتبار مورد نیاز برای هر بخش سیصد میلیون تومان
فاز8: سردر ورودی یکصد و پنجاه میلیون تومان
در پایان، به عرض می رساند پس از اتمام ساختمان اداری و آموزشی از آن استفاده چند منظوره (آموزشی، خوابگاه، پژوهشی، کارگاه و …) خواهد شد و برنامه ای برای ساخت و ساز جدید در شرایط موجود مد نظر نیست.
علاقه¬مندان برای این که از نزدیک در جریان اقدامات قرار بگیرند و ضمن معرفی همکاران محترم دانشگاه (آقایان و خانم ها : مهندس ناصرخضری (مدیر دانشجویی و کتابخانه)، مهندس محسن مهرآوران (مدیرپژوهشی)، پروانه پدرام (مدیر آموزشی و فرهنگی)، آمنه روستا (مدیر مالی دانشگاه و هیات امنا)، پگاه بالانچی و شیما رحمان پور (مدیر و همکار در دبیرخانه) و محمدطاهر قاضی زاده (متصدی خدمات) در صورت تمایل می توانند، از ساعت 7:30 تا 16:10 به جز روزهای پنج شنبه و جمعه، از طریق شماره های 52517970 تا 72 و پیش شماره 071 به صورت تلفنی تماس و یا حضوری مراجعه فرمایند.